zaterdag 25 februari 2017

Aracelly Scheper, mijn assistente in dit project, stelt zich voor:








Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Aracelly Scheper en ik heb Carel leren kennen tijdens onze gezamenlijke tentoonstelling 'Deseos del Esperitu' in galerie O-68 in Velp, 2016. Ik was net afgestudeerd aan de Hoge School voor de Kunsten ArtEZ. Vooral video- en geluidsinstallaties trekken mijn aandacht. Maar ik zou ook graag leren objecten te maken die kunnen figureren in mijn installaties. 

Onze samenwerking beviel goed en ik vroeg Carel of hij mij wilde leren hoe gietvormen te maken en te gieten voor zijn project in Hengelo. Het idee om zijn assistent/stagiaire te worden leek ons beiden een goed plan. 

Ik registreer zijn werkproces en help met de uitvoering. 

Omdat we in een open atelier werken, en de bewoners van Hengelo zo betrokken zijn bij dit project, is het idee ontstaan om kleine audiowerkjes te maken van anekdotes en verhalen die leven bij de Hengeloërs. Het lijkt mij heel mooi om de audio opnames samen te brengen met een beeld. Bijvoorbeeld een foto, een projectie of een object. Ik ben geïnteresseerd in verhalen en het
doorgeven van verhalen. Het persoonlijk aspect en de oorspronkelijkheid van de verteller en de omgeving waar het verhaal heeft plaatsgevonden, is essentieel.

Alleen uw stem word opgenomen, u komt niet in beeld.

Heeft u een verhaal of een anekdote of kent u iemand; schroom dan niet om contact met mij op te nemen.
aracelly.scheper@gmail.com 

U kunt mij natuurlijk ook van alles vragen over dit ontstaande project op de donderdagen in het atelier aan de Nieuwstraat 12 in Hengelo.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten